Czy dogonię króliczka? (The Catch)


https://i0.wp.com/naekranie.pl/wp-content/uploads/2016/03/thecatch-640x359.jpg

Kolejny serial, emitowany na TVN 7 mnie zainteresował.

Prawdopodobnie gdyby nie przypadkowo znaleziona informacja o emisji serialu na player.pl nie zajrzałabym do tej produkcji. Po zakupie nowego telefonu oraz po starcie „Drugiej Szansy” ponownie zaczęłam korzystać z ich aplikacji na smartfony, dzięki czemu mogę oglądać choć jeden serial z polskim lektorem, aby wychwycić detale oraz wskazówki, które umykają mi w oryginalnej wersji.

Co jeszcze wpłynęło na mój wybór?

  • sposób budowania postaci:
    • są klasyczne, intrygujące,
    • bohaterowie czytają drukowane gazety,
    • nie nadużywają elektronicznych gadżetów,
    • wnioski wynikają z dedukcji, nie przebłysków i nagłych olśnień,
  • bohaterką jest prywatna detektyw – już dawno prywatni detektywi nie odgrywali pierwszych skrzypiec w amerykańskim serialu, z reguły byli to prawnicy, agenci FBI, inne,
  • charakter pani detektyw
    • jest kobietą niezależną,
    • lubi mieć kontrolę – pierwsza zadaje pytania na radce (przesłuchuje:)
    • jest uparta w dążeniu do celu – wie czego chce i jak to osiągnąć – zawsze ma plan,
  • Shonda Rhimes/Shondaland  – Chirurdzy, Off the Map, Prywatna Praktyka – wszystkie te seriale znam lub obejrzałam.
  • próba zrozumienia związków międzyludzkich, miłości.

Obsada serialu.

  • Mireille Enos – Amerykanka z europejską duszą.
  • Peter Krause – aktor znany z ponoć wybitnego serialu Sześć Stóp pod ziemią (jeszcze nie obejrzałam, wiec się nie wypowiadam); pozostał wierny swoim teatralnym korzeniom- wciąż gra i reżyseruje w zespołach teatralnych Los Angeles. – Od razu widać to w serialu!
  • Jacky Ido – konsekwentnie pracuje na swój sukces w Fabryce Snów. Dobrze jest go zobaczyć od czasów Taxi Brooklyn :)

Inne ciekawostki serialowe i nie tylko.

  • komunikacja z wykorzystaniem nekrologów. – Czytam je, aby poznać ludzkie historie.

„Klienci przychodzą do nas, kiedy policja nie może pomóc. Jeśli zaczniemy działać  ramach prawa… .”

  • serial będzie godnym następcą Castle’a

 Prawdziwa rozgrywka dopiero się zaczyna…

 

 

13 myśli na temat “Czy dogonię króliczka? (The Catch)

  1. Ale się cieszę, że tu trafiłam :D Ostatnio gdzieś widziałam zajawkę tego serialu i zastanawiałam się nad nim, ale nie miałam pewności, co do niego. Po Twoim artykule nie mam już wątpliwości. Zwłaszcza, że „Castle” już odpłynął, a wkrótce odpłyną także „Rizzoli & Isles” ;)

    Polubione przez 1 osoba

    1. Ja męczę 4 sezon i słowo męczę jest tu kluczowe… Nie podoba mi się konwencja tego sezonu i drażni rywalizacja między bohaterami :(

      Polubienie

Skomentuj

