Strasznie głośno, niesamowicie blisko.


https://i1.wp.com/devel.telemagazyn.ppstatic.pl/bd/9a/89bddbd2ccf5a4b8845b6e4fb1e1.1000.jpg

Na film natknęłam się przypadkiem kilka tygodni temu. Nie mogłam go wówczas obejrzeć do końca, dlatego też wróciłam do niego teraz. Nie żałuję. (P.s. Tekst zawiera spoilery)

Pierwsza rzecz, jaka przykuła moją uwagę w tym filmie to relacja ojca i syna (w obu pokoleniach).

Pomijając informację o możliwej chorobie chłopca (zespół Aspergera) Thomas, będąc ojcem tworzy, czyni coś o czym zapomniało wielu rodziców. (- Są oczywiście wyjątki, ale to rzadkość. -) Uczy dziecko funkcjonowania świata, wzbudzając jego ciekawość, pobudzając wyobraźnię, ucząc go czytania mapy oraz nieustannie odpowiadając na jego pytania.

Nie pokazuje mu barier, jego działania są raczej nakierowane na ich przełamywanie. Oskar nie wysłuchuje, jaki to świat jest zły, a ludzie fałszywi i nieuczciwi. Kiedyś może przekona się o tym sam. (- Na razie znajduje się pod kopułą pełną miłości od bliskich. -)

Thomas stara się być najlepszym z ojców. Jest takim ojcem, o jakim pewnie marzył w dzieciństwie, którego nie miał, którym mógł być najemca, którego znał ze starych filmów swojej mamy.

Jego syn, sięgając po stary aparat, wykorzystując go w swojej „podróży”, połączył przeszłość z teraźniejszością. Nie bez powodu mówi się, że jesteśmy bardziej podobni do swoich dziadków aniżeli rodziców.

Matka i babcia.

Obie cierpią po stracie Thomasa, próbując załagodzić ból, jaki powstał po jego nagłej śmierci. Ich działania skupiają się na Oskarze. Rozmowa z babcią przez krótkofalówkę, lekcje gry na pianinie… Plus to, co robiła Sara Bullock przez cały czas trwania „ostatniego zadania”… Miłość nie do ocenienia.

https://i0.wp.com/1.fwcdn.pl/ph/64/27/296427/289752_1.1.jpg

Poszukiwania i „kodeks” odkrywcy.

Ta część jest najciekawsza. Pokazuje ona na swój sposób, jak można zrealizować nasz „Amerykański Sen”, osiągnąć cel do którego dążymy, przez cały czas dowiadując się czegoś o ludziach i życiu.

  1. Nie przestawaj szukać.
  2. Na łatwe zadania szkoda czasu.
  3. Jeśli w coś wierzysz zawsze znajdziesz argumenty.
  4. Nie próbujesz, więc nie wiesz co trafisz.
  5. Każdy klucz do czegoś pasuje.
  6. Musisz stawić czoło swoim lękom.
  7. Nie myśl o niczym. ( – Nie pozwól się rozproszyć – )

Wyjątkowa ścieżka dźwiękowa.

Ścieżkę dźwiękową do tego filmu znałam we fragmentach już wcześniej, gdyż „wyskakiwała” mi w podobnych w słuchanym przeze mnie radiu na Spotify. Teraz jednak poznałam ją lepiej, zrozumiałam. Kompozytor wbija nas w fotel muzyczną narracją. Wzbudza ciekawość, jednocześnie wydobywając z nas najgłębsze lęki – po prostu opisuje życie.

Ciekawostka.

Autor powieści, na której kanwie powstał film, związany był przez dekadę z autorką pierwszej opisywanej przeze mnie książki na blogu – Historia Miłości.

15 Comments Add yours

  1. Dola pisze:

    Zaciekawił mnie ten film. Muszę wpisać go na swoją listę filmów do obejrzenia.

    Polubione przez 1 osoba

  2. Czytałam ksiażkę filmu nie znam ale teraz jestem coraz bardziej go ciekawa. Czas nadrobić :)

    Polubione przez 1 osoba

  3. Filmu nie znam, ale 2 lata temu przeczytałam książkę, którą sprezentował mi mój mąż. Rewelacja!

    Polubienie

  4. Od razu nabrałam skojarzeń z filmem „W kosmosie nie ma uczuć” – polecam, jest świetny. „Strasznie głośno” mam dopiero w planach, ale wygląda na to, że mają one ze sobą wiele wspólnego.

    Polubione przez 1 osoba

    1. kulturalnyswiatm pisze:

      Właśnie szukam tamten film, natomiast przy okazji tematu WTC polecam też „Twój na zawsze”/”Remember Me”.

      Polubienie

    2. kulturalnyswiatm pisze:

      Dzięki za polecenie. Właśnie obejrzałam tę szwedzką produkcję i nie żałuję. Prosto i na temat. Jeszcze raz wielkie dzięki, M.

      Polubienie

  5. Sylwia W. pisze:

    Nie oglądałam tego filmu, ale wydaje się być wart obejrzenia :)

    Polubienie

    1. kulturalnyswiatm pisze:

      Zdecydowanie!

      Polubienie

  6. Film zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie, wpasował się w moje zainteresowania filmowe. :)

    Polubione przez 1 osoba

  7. To trzeba obejrzeć, koniecznie! Fajnie oglądać dobrych tatusiów na ekranie, a nie tylko złych :)

    Polubione przez 1 osoba

    1. kulturalnyswiatm pisze:

      Dokładnie. :)

      Polubienie

  8. Monika Dudzik pisze:

    Znakomity film, oglądałam już jakiś czas temu. Warto sobie przypomnieć.

    Polubione przez 1 osoba

  9. Oglądałam ten film już dawno, ale pamiętam, że mnie bardzo poruszył.

    Polubione przez 1 osoba

  10. Marša pisze:

    Nie ukrywam, przeczytałam początek i koniec (to o ścieżce dźwiękowej, która zresztą już mi się odtwarza i brzmi zachęcająco jak na razie) omijając spoiler. Do reszty posta wrócę, jeśli uda mi się film obejrzeć :)

    Polubione przez 1 osoba

    1. kulturalnyswiatm pisze:

      Bardzo polecam! A jak muzyka? Spodobała się?

      Polubienie

Skomentuj

