Czy pracować w zgodzie z wykształceniem?


SAMSUNG DIGITAL CAMERAW pewnym momencie mojego życia musiałam zacząć podejmować decyzje dotyczące mojego życia zawodowego.

Dorastałam w rodzinie handlowców, wśród ludzi, którzy swoje życie z takiego powodu swoje życie poświęcili służbie innym.

Z jakiś powodów moi rodzice, kiedy byłam mała, łączyli życie zawodowe z prywatnym pracując wspólnie na rzecz rodzinnego biznesu. Ja byłam z nimi i pośród tego wszystkiego. „Wycieczki” do hurtowni, poznawanie drogi, jaką pokonuje produkt zanim trafi na półki sklepowe.

Wtedy mnie to trochę fascynowało, a przez kolejne lata moje zaangażowanie wzrastało, aż do punktu kulminacyjnego, w którym zdecydowałam się przynajmniej częściowo odciąć pępowinę.

Człowiek kończy 18 lat, i co dalej?

Jako mała dziewczynka lubiłam rysować – relaksowało mnie to, a przy okazji pozwalało na wyrzucenie z siebie tego i owego. Później nadszedł czas, aby nie tylko przeglądać albumy Moneta czy Van Gogha, ale także tworzyć kulturę, przesyłać ją dalej.

Poznałam ciekawych ludzi, którzy pokazali mi świat z innej perspektywy. Przypuszczam, że to pomogło mi przejść pewną transformację, przetrwać liceum i pójść dalej, wyjść z własnej strefy komfortu przynajmniej na chwilę.

Studia studiami. A życie?

Kiedy w ubiegłym roku kończyłam studia nie myślałam, że zwiążę swoją przyszłość z handlem, ale to był mój punkt wyjścia.

Pomimo, iż studiowałam kulturoznawstwo – na szczęście licencjat ze specjalizacją z zarządzaniem i elementami marketingu, przez co nie nudziłam się na zajęciach. Ciekawiło mnie to.

Prywatne doświadczenia w połączeniu z otwarciem się internetu oraz pokazanie pewnych punktów widzenia przenikające się z nieustaną autoterapią sprawiły, że zamiast „czekać na zbawienie”, przekwalifikuję się.

Uniwersalizm. Czego uczy praca sprzedawcy?

  • komunikacji – Jeżeli ktoś dotychczas był introwertykiem zainteresowanym światem – zacznie mówić. W tej pracy introwertyk zaczyna się wypowiadać, a ekstrawertyk wsłuchuje się w wypowiedź drugiej osoby.
  • zmusza do ciągłego rozwoju – Nie ma czegoś takiego, jak siedzenie w sklepie i „czekanie na klienta”. – Czasy się zmieniły, choć mimo wszystko rynek jest trudny. To stanie w miejscu i robienie czegoś byleby robić nie jest pracą. Takie życie potrafi sfrustrować niejednego, a w dodatku wyprodukować niezliczone ilości stresu, który jest przenoszony na innych.
    • Trzeba się dokształcać czytać książki, analizować dane, próbować, działać.
  • tolerancji oraz pokazuje różne możliwości. Pracując w ostatnimi laty w sklepie zorientowałam się, że świat nie jest czarno-biały. Trzeba być otwartym, a jednocześnie wiedzieć, kiedy się zamknąć i wykonywać swoją pracę.
  • organizacji czasu – Nie ma siedzenia! Trzeba myć podłogę, wytrzeć kurze na półkach, zadbać o ułożenie towaru i wystawę. – Jeżeli teraz tego nie robisz, nie angażujesz się dostatecznie, nudzisz się – Zmień zawód lub pracodawcę.
  • zarządzania posiadanymi zasobami, generuje potrzeby i wskazuje sposób ich zaspokojenia.

W dobrej firmie nauczysz się więcej niż w zwyczajnej. Jesteś człowiekiem, daj sobie prawo do popełniania błędów i ich naprawiania. – Wiecie co jest m.in. ważne dla SEAL? Żeby w miarę szybko znaleźć błąd oraz go naprawić, bo można za niego zapłacić życiem.

ON NOW(1)

Jeżeli przetrwałeś już ten pierwszy etap to możesz sobie powiedzieć, że jesteś zwycięzcą. Docierając tam, gdzie łączysz rozwój personalno – zawodowy z zarabianiem, przekroczyłeś już pewną niewidzialną granicę samodzielności. Podążając tą ścieżką jesteś na właściwej drodze do osiągnięcia sukcesów.

A inne pasje?

No tak, w moim wypadku, działalność kulturalna, blog, wernisaże, festiwale. Gdzie czas na to wszystko?

  • Przy właściwym zarządzaniu czasem, samozaparciu i mając szczęście znaleźć pracę, gdzie informacja o tym, kiedy masz przyjść do pracy będzie miała charakter stabilny, znany, pozwalający na tworzenie jakichkolwiek planów jest twoją szansą na złapanie oddechu oraz realizowanie się. – Pamiętaj o jednej zasadzie, nie pozwól pracodawcy Cię złamać i stać się panem Twojego życia. To, że posiadacie podobne cele nie oznacza, że masz być jego niewolnikiem. – praca, pracą, ale miejsce na szacunek do siebie musi być.
  • Nie zapominaj też o inwestycji w siebie oraz swoje pasje. – nawet jeśli miałbyś odkładać na coś pieniądze dłużej niż dwa miesiące.  – Warto!

Zadowolony i wypoczęty pracownik przyczynia się się do osiągania sukcesu firmy, w której pracuje. A kiedy Twój szef będzie zadowolony, to i Ty powinieneś być.

– Czy warto?

– Nie zawsze, ale to lepsze niż przerażające i przygnębiające stanie w miejscu.

– Dlaczego?

– Bo się rozwijasz! A zdobyte w ten sposób doświadczenia mogą się przydać przydać później.- Umiejętności miękkie są tak samo ważne jak twarde. – Tak więc, nie marnuj czasu na marudzenie, tylko działaj!!!

Ps. CDN. – tylko uprzedzam, że będzie trochę więcej o sprzedaży

6 Comments Add yours

  1. W moim przypadku studia były świadomym wyborem na zasadzie idę na historię i politologię (mimo, że straszono mnie, że nie znajdę pracy po tak „śmiesznym” wykształceniu) – wiedziałam, że i tak sobie poradzę na rynku pracy. Nie myliłam się – dla chcącego nic trudnego :)

    Polubione przez 1 osoba

    1. kulturalnyswiatm pisze:

      To nie znaczy, że się poddaję. Dalej się rozwijam, czytam książki, w najbliższym czasie kupuję program komputerowy do dalszego rozwoju. Bo najgorsze to utknąć w jednym miejscu i pozbawić się Siebie, marzeń, czy celów, jakkolwiek można by to nazwać.

      „Bogatym jest ten, który ma w sobie więcej marzeń niż rzeczywistość może zniszczyć.”

      Polubienie

  2. Kasia pisze:

    Święte słowa. Wszystko, czego doświadczamy w życiu czegoś nas uczy. To niezwykłe, że z pozoru zwykłe czynności dają nam siłę i motywację do dalszego działania. Wszystko w naszym życiu dzieje się po coś. Czasem na sens tego, co się wydarza, musimy trochę poczekać, ale z czasem okazuje się, że i piękne i trudne doświadczenia były szkołą życia.
    http://jbsios79.blogspot.com

    Polubione przez 1 osoba

    1. kulturalnyswiatm pisze:

      Piękne i ważne słowa.

      Dziękuję za odwiedziny,
      M.

      P.s. „Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać.” E. Hemingway

      Polubienie

  3. Piotrekkk pisze:

    Nie dumaj za dużo :)

    Polubione przez 1 osoba

    1. kulturalnyswiatm pisze:

      Jak na razie mój plan funkcjonuje:) – i nie będę narzekać, że to robię:)

      Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

