1,5 roku minęło i co dalej? O marce osobistej i blogowniu.


InstagramCapture_f176f9db-7cff-4a20-8bcc-bbdb2935b3d6_jpgNiedawno uzupełniłam swój księgozbiór o bardzo interesującą pozycję z zakresu budowania marki. Przeczytałam ją w całości. Najwięcej uwagi poświęciłam jednak treściom zawartym w czwartym rozdziale. Opisywał on kwestie związane z budowaniem marki osobistej w kontekście blogowania, vlogowania itd.

Bloguję już półtora roku. Przez ten czas wiele się zmnieniło na blogu. Nie jest on tylko doświadczeniem związanym z pisaniem pracy magisterskiej. Teraz to coś więcej. Moja wizytówka w sieci. Miejsce, gdzie prezentuję siebie i ewolucję mojego życia.

W związku z tym nieustanie zadaję sobie pytania: Gdzie teraz? Co zrobić? Kiedy? Daleko jeszcze? A wszystko dlatego, iż pragnę zdobyć kolejny poziom siebie. Nie ukrywam, że rozwój osobisty to istotny temat przewijający się przez moje dotychczasowe życie. To jednak nie wszystko.

Od pół roku, ale także wcześniej używałam stwierdzenia marka osobista. Co to oznacza dla mnie?

Marta (wcześniej Maya) Bridges to jest moja marka osobista, element wyróżniający mnie spośród innych, tak mi przynajmniej wydaje. Ta nazwa przewija się we wszystkich mediach społecznościowych. Tak nazwane zostały nazwane moje konta na Facebooku, Twitterze i Pintereście. Wyjątkiem od reguły jest moje konto na Instagramie, gdzie posługuję się nazwą bloga.

Autor ksiązki zachęca także do odpowiedzi na pewne pytania z zakresu budowania marki osobistej Oto kilka z nich wraz z moimi odpowiedziami.

Do czego potrzebna jest Ci marka osobista?

  • Aby poznawać interesujących ludzi, znaleźć ciekawą pracę i rozwijać dalej swoje pasje.

Jak jesteś postrzegny dziś, a jak chciałbyś być postrzegany za kilka lat?

  • Trudno mi „mówić” jak jestem dziś postrzegana. Półtora roku to wciąż zbyt krótki okres bym mogła się na ten temat wypowiadać.
  • W przyszłości jednak:
    • chciałabym być jednak postrzegana jako osoba, która w swoich działaniach na rzecz kultury nie zapomniała o swojej małej ojczyźnie,
    • chcę, aby ludzie widzieli we mnie osobę, z którą mogą porozmawiać o różnych odcieniach kultury popularnej.

Do jakiej grupy  docelowej chcesz dotrzeć? Jaką grupę chcesz do siebie przekonać oraz sprawić, aby uwierzyli i zaufali Twojej osobistej marce?

  • Aby dotrzeć do czytelników pochodzących z różnych części Polski, aby móc z nimi prowadzić rozmowy na temat produktów kultury popularnej,
  • do osób, które pozwoliłyby mi przekuć moje dotychczasowe doświadczenie i pasję w sposób na życie.

Czy jesteś zdeterminowany do podjęcia wyzwań, zmian, które będziesz musiał wprowadzić w swoim życiu, konsekwentnie dążąc do realizacji wyznaczonych celów?

  • Myślę, że tak i taki plan realizuję stopniowo od 2012 roku.

Jesteś świadom tego, że marka to nie hasło, logo, blog pod przykuwającą uwagę nazwą domeny, ale zbudowanie autentycznej marki może zająć kilka lat?

  • Tak, dlatego chwilami pojawiają się wątpliwości dotyczące podejmowanych przeze mnie działań. Wiem jednak, że jest to inwestycja w przyszłość.

 _Nie chodzi o to, jakie mamy czy

Inne równie cenne wypowiedzi:

„Przez pierwszy rok, może półtora (…) po prostu pisałem. Lubiłem to. Teraz po pięciu latach, widzę też wszystkie inne aspekty blogowania, które poznałem, przeżyłem, rozbudowałem i współtworzę.” (Andrzej Tucholski/jestkultura.pl)

„Zacząłem pisać w 2007 roku i przez 3-4 lata byłem kompletnie nieznany (…) To, gdzie znajduje się teraz Spider’s Web, jest efektem ciężkiej pracy wykonanej wtedy, gdy jeszcze pracowałem na etacie.” (Przemysław Pająk/Spaidersweb.pl)

Jeśli potrafisz „ubrać”rzeczy ważne dla

Tak więc, wciąż ubieram, piszę, tworzę, szukam, promuję, koordynuję, działam. – nie tylko na blogu, ale także w prawdziwym, życiu, aby wreszcie zdobyć swoje Rysy.

____________________________

Cytaty i początkowe pytania pochodzą z książki Roberta Stępowskiego Promocja Marki. Poradnik Dobrych Praktyk – rozdział IV Marka osobista”; (pozycja dostępna w przystępnej cenie w księgarni Legolas.pl

3 Comments Add yours

  1. AniaG pisze:

    Krótko i na temat. Nigdy wcześniej u Ciebie nie byłam. Nie mieszkam w Polsce od ponad dwóch lat. Gratuluję bloga i życzę dalszych sukcesów. Myślę, że dopiero po roku, człowiek zaczyna poza zwykła przyjemnością prowadzenia bloga i budowania jakiejś marki, dostrzegać o wiele więcej aspektów blogowania. Poznawać ludzi, zdobywać nowe umiejętności i tak dalej.. A o książce też wczesniej nie słyszałam.
    Ania

    Polubione przez 1 osoba

  2. dzoolka pisze:

    O! Nie znałam tej książki, ale widzę, że bazuje na wywiadach ze znanymi, którzy wypromowali się sami właśnie dzięki wszechobecnemu dziś Internetowi. Dopiszę ją sobie do listy swoich lektur obowiązkowych.

    Polubione przez 1 osoba

    1. kulturalnyswiatm pisze:

      Tylko ten jeden rozdział zawiera kilka cennych wywiadów. Jakkolwiek warto mieć tę książkę w swojej biblioteczce.

      Lubię to

Skomentuj

