Co mają wspólnego większe cele z próżnymi marzeniami?


Kiedy w ubiegłym roku pisałam tekst Podążając za swoim snem nie myślałam, że rok później będę nadal blogowała, dzieliła się z Wami swoimi przemyśleniami, refleksjami, nie tylko kulturowymi. Teraz po ponad roku pozwoliłam sobie na kontynuację tematu.

Nie wierzyłam wtedy, że uda mi się zaliczyć wszystkie przedmioty na Erasmusie, wrócić, skończyć studia. A jednak. Odniosłam pewien sukces, zakończyłam pewien etap w życiu i nawet jeśli wrócę na uczelnie, jako student to na pewno będę podchodziła do tego bardziej praktycznie.

Aktualnie pracuję nad realizacją punktu drugiego, z tamtego wpisu. Chciałabym, aby, w dalszej perspektywie, kulturoznawstwo, z licencjatem z zarządzania, po uzupełnieniu kompetencji pozwoliło mi pracować w zawodzie, np. w instytucji kulturalnej. W końcu mam wiele do zaoferowania. Nawet gdybym musiała się dalej kształcić, to dlaczego nie? Człowiek, przecież uczy się całe życie.

Chcieć to móc.

To po pierwsze. Ważne jest nauczenie się, jak najlepszego zarządzania swoim czasem. Rozróżnianie priorytetów też ma tu duże znaczenie. Film czy wpis? Niby proste, a jednak. Najpierw trzeba oswoić swoje słabości. Nadmiar seriali itd. Ale czy tylko?

Czasami trzeba zainwestować. Wyciągnąć zaskórniaki.

-Dlaczego?

-Bo są takie marzenia, które niby nie mają znaczenia, a jednak.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Zmiany są potrzebne.

W moim wypadku dotyczą one nie tylko kwestii wewnętrznych. To także inwestycje związane z próżnymi marzeniami, które, jak powiedział Mateusz Grzesiak, powinny się zmieścić w samochodzie, być mierzalne.

Nie można powiedzieć: Chcę mieć lepsze życie! – to tylko cel ogólny, ale osiągalny, jeżeli złoży się na niego setki, a nawet tysiące mniejszych.

W kontekście próżnych marzeń są to często, rzeczy materialne, zauważalne, ale w jakiś sposób wpływające także na nasz indywidualny rozwój i akceptację.

Jakie są moje próżne marzenia?

– aparat fotograficzny,

Chcę kontynuować rozpoczęte przeze mnie projekty fotograficzne; przestać prosić się znajomym o pożyczenie aparatu, aby zrobić relację z jakiegoś lokalnego wydarzenia; poprawić jakość tworzonych zdjęć wraz ze zwiększeniem możliwości ich wykorzystania.

– nowe, porządne i wygodne buty, najlepiej sportowe – uniwersalne,

Ostatnią parę adidasów nabyłam trzy lata temu. Buty już są znoszone. Uwielbiam je, bo nie raz ratowały moje nogi z różnych opresji,  jednak czas już na nowe.

Poza tym sport to zdrowie, więc byłaby to dodatowa motywacja do pracy nad swoją sprawnością fizyczną – plus oczywiście dodatkowe ilości odświeżających umysł endorfin.

–  bardziej zapamiętywalna domena itp.

Po blisko dwóch latach blogowania, podejmowanie działań w kierunku przejścia „na swoje” coraz częściej dochodzi do głosu. A poza tym, wygląda bardziej profesjonalnie niż blog z końcówką wordpress.com:)

-remont pokoju,

Jak zmieniać to zmieniać. Po pięciu latach wypadałoby odświeżyć kolor na ścianach i wyrzucić parę bibelotów przy okazji

  • Coś jeszcze? – zapewne tak, lecz najpierw trzeba by się zastanowić, na ile będzie to potrzebne i realne, bo marzenia nie są złe – tylko trzeba nad nimi popracować !!!

P.s. Podczas tworzenia tego wpisu słuchałam tej składanki.

Zapraszam

Jedna myśl na temat “Co mają wspólnego większe cele z próżnymi marzeniami?

  1. Moj kolega z liceum kiedys pisał ksiazke i jednym z cytatów było cos w ten deseń: marzenia to takie malutkie istotki błąkające sie po swiecie, w ktore musimy wierzyc, zeby one mogły zyc. Ja mocno wierze w marzenia i wiem ze wiara pomaga. Bardzi wierze tez w realizacje marzeń poprzez odpowiednie wybory i działanie. Bardzo inspirujący wpis, ktory tylko potwierdza moj sposob na marzenia :)

    Życzę spełnienia wszystkiego!

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

