10 blogerów, którzy wpływają na to co robię


new 2014Wywiad, jaki przeprowadziłam z Kiddem Rossem, młodym obiecującym producentem muzycznym z Wielkiej Brytanii pojawi się wkrótce, gdyż aktualnie oczekuje w szkicach.

Dzisiaj natomiast za sprawą tekstu Marty Górazdy autorki bloga martekerka.pl (aktualizacja 2015: wszystkie treści zostały przeniesione na nową stronę) i jej wpisu w ramach tzw. Share Week, które zwykle ma miejsce w marcu; dla mnie może być zawsze:)

Zapewne mogłaby to być moja październikowa refleksja blogera, w związku z pierwszymi prawdziwymi urodzinami bloga, ale, że nie należę do cierpliwych, a taki cichy, wewnętrzny głosik podpowiada mi: Powinnaś, bo te osoby zasługują na Twoją wdzięczność.

Chciałam zrobić to w formie rankingu, ale nie, rozmyśliłam się – niegrzecznie jest oceniać pewnego rodzaju autorytety, nie tylko ze względów językowych, a właściwie jego lekkości, której brakowało mi na początku.

Moim mistrzem lekkości językowej jest Andrzej Tucholski, który niedawno wydał swoją pierwszą opowieść – Admiralette. jestkultura.pl, była pierwszym blogiem kulturalnym, na który się natknęłam, ale również pierwszym blogerem, którego słowa były dla mnie jak wiadro zimnej wody. Dzięki temu Panu po raz pierwszy usłyszałam też o dodatku Pocket:)SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Innym blogerem, ale zapewne ta osoba sama siebie tak nie określa (sama próbuje do tego przywyknąć), jest Muszkieter.in. Jego ponadprzeciętne zdolności językowe i wyjątkowe thinkstylowe teksty, przyciągają mnie jak magnes. Jednocześnie nie przebiją one podejmowanych przez niego projektów/inicjatywy obywatelskie ,jak Muzyka z Polski, Zdejm Kapelusz, ale nie tylko wymagają pochwały.  To z jego bloga po raz pierwszy przypłynęły do mnie wpisy od Magdy na zimno oraz Troyanna.

Innych blogerów poznałam w Facebookowych grupach. Należą do nich Maciej Staniszewski z poranna-kawa.pl (czyli psychologia kobiety z perspektywy mężczyzny z domieszką związków). Podobnie było z Sylvieu, którą poznałam w miejscu, gdzie roi się od blogowych świeżynek, obs za obs itp. – ona jest inna.

Po psychologię uderzam też do Wyzwolonego, ale to nie koniec, bo ciekawe rzeczy znaleźć można również tu u Jakuba Prószyńskiego, czyli internetowego Pijarukoksu, dzięki któremu poznałam ciekawe narzędzie, a mianowicie hash.fm, ale który także przekierował moje zainteresowania na „geekowe sprawy”.

Nie ma jednak marki i podobnych wspaniałych, a jednocześnie ważnych opowieści bez Pawła Tkaczyka – dla mnie guru, zapewne dlatego, iż przemawiają przez niego lata doświadczenia.

.SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Ktoś jeszcze? może kiedyś:) Bo jest jeszcze kilku, którzy towarzyszą mi na Twitterze i Facebooku, w ogóle. – blogosfera nie ma końca, może się jedynie teleportować na inne, ale podobne pole działania, np. wymieniając „b” na „v”, co wielu też czyni. Żeby zmieści wszystkich musiałabym napisać zapewne 15, może nawet więcej, ale ich wspomnę może przy innej okazji, bo ponoć Internet to wolny kraj, którego terytorium obejmuje cały glob. – Dlatego też oznaczyłam ten post #1:)

 

3 myśli na temat “10 blogerów, którzy wpływają na to co robię

Skomentuj

