Koreańskie covery oraz nawiązania


https://i1.wp.com/www.sbs.com.au/popasia/sites/sbs.com.au.popasia/files/styles/full/public/4minute_2014_704.jpgKultura K-Pop to studnia bez dna, która wielokrotnie dostarcza smaczków muzyczno-kulturalnych.

Analizując wybrane piosenki wielokrotnie będę podawała nazwy zespołów, które posiadają podobne schematy zaprezentowane z dostosowaniem do regionalnego rynku.

W kulturze zachodniej wykonanie Ke$hy było tylko zwykłym singlem, do którego nie stworzono nawet teledysku. Wykonanie Girls’ Geneneration jest inne, można by było pokusić się o stwierdzenie, iż lepsze, płynne. Yijng i Yang – wszystko w możliwie najbezpieczniejszej konwencji.

W tym wypadku porównywanie do Duffy zda się na niczym, owszem, w sensie instrumentalnej struktury są to niemalże dwie takie same piosenki. Jednakże, w kwestii kreacji różnica jest kolosalna. Stonowana i klasyczna aranżacja Duffy. Tu mamy propozycję w stylu High School Musical – szkolna stołówka, stylizacje kolorowe, codzienne wyjęte chwilami wprost z disneyowskich produkcji. Z resztą obie piosenki opowiadają dwie zupełne różne historie.

Muzycznie ta piosenka jest dla mnie odbiciem struktur charakterystycznych dla produkcji wschodnio- i środkowoeuropejskich. Charakteryzacja natomiast jest pełna wyrafinowania pojawiającego się w teledyskach Little mix, Cheryl Cole i Rihanny. Świadome podążanie za pewnymi trendami w modzie – Versace skrzyżowane z Elie Saab . Ze spokojem można określić to geniuszem wizerunkowym.

Stylistykę tego utworu z początku można porównać do produkcji typowych dla Daddy Yankee, jednakże później można zauważyć więcej podobieństw do Pussicat Dolls. Momentami ten teledysk przypominał mi Work MissyElliott i Ciary.

W tym teledysku można doszukać podobieństw do wizerunku Kat Deluny – świecący dyskotekowy kicz zmieszany z ulicznym hip-hopem -w tym wypadku mamy do-czynienia z poszukującymi siebie koreańskimi Britney Spears, z tą różnicą, iż azjatyckie gwiazdy są bardziej ubrane.

_________________________

Ciekawy materiał dodatkowy: „K-Pop. A New Force in Pop Music” by KOCIS (Korean Culture and Information Service)

źródło zdjęcia: MTV Iggy Presents 4Minute mtviggy.com

 

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s