Waveya – najciekawsze materiały z ostatniego półrocza


W styczniu powstał post prezentujący koreańską grupę taneczną – myślę, iż przyszedł moment na kolejną podróż w tamten rejon świata. Koreański rynek muzyczny rządzi się własnymi prawami, co niejednokrotnie wynika z pewnego rodzaju spoglądania w stronę zachodu, ale czy na pewno?

Ostatnio zaczęłam zastanawiać się ile w koreańskiej, ale również częściowo japońskiej polityce kulturowej jest kopiowania, raczej niewiele. Co prawda, wykorzystują oni pewne uniwersalne wzorce stosowane od lat na płaszczyźnie popu godnego Britney Spears i Ke$hy. ale to wszystko, bo korzystanie ze wspólnego, publicznego katalogu to nie jest przestępstwo kryminalne, bo inaczej niektóre postacie nie zaistniały by na polskim rynku muzycznym, ale ten temat pozostawię sobie na później.

Czy kopiowanie lub tylko powtarzanie ruchów choreograficznych z teledysków Madonny, Lady Gagi to zbrodnia, niekoniecznie, bo tworzenie jakiegokolwiek remixu, nawiązując też do stwierdzeń Lawrence’a Lessiga jest nieodłącznym elementem kultury XXI wieku.

Z drugiej strony istnieje zauważalna różnica w przedstawieniach. Przykładem może które za moment zobaczycie jest chyba jedno z najsłabszych grupy. Nie jest złe, ale zapewne jest tylko nieudaną próbą przeniesienia niektórych wzorców na południowo-koreańską scenę kulturową, między innymi dlatego, iż rzadko, kto jest godzien równać się z magią sceniczną Shakiry. – w połączeniu z mimiką twarzy nie jest to zbyt przekonujące.

Ekstra przypadkowa retrospekcja:


Zdjęcie: www.waveyateam.com

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s