Blogowa refleksja.


Założyłam ten blog 4 miesiące temu, dokładnie 1-ego października, dokładnie w dzień przyjazdu do Hildesheim na wymianę studencką. Na początku była to zabawa poprzez dzielenie się sobą i swoimi preferencjami. Aktualnie staje się czymś więcej, wyzwaniem życiowym.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Początkowa idea, była pisać, co się chcę jednocześnie pragnąc czegoś więcej niż Facebook, ale teraz zauważam,że to zdecydowanie za mało. Zaczęłam się zastanawiać, o czym świadczy 520 odsłon w 4 miesiące. O normalności, bo taki miał i ma być mój blog. Dostępny dla każdego, kto interesuje się kulturą, ale czy to wystarczy? Niekoniecznie, biorąc pod uwagę,iż zostawiliście na stronie tylko jeden oficjalny komentarz, a maksymalna dzienna liczba odsłon oscyluje w granicach 19-25. To niewiele, ale jak na mnie i tak dużo.

Facebook to nie wszystko.  Blogowanie i bycie częścią social mediów nie polega tylko i wyłącznie na pisaniu, to także tworzenie produktu, który trzeba umiejętnie sprzedać. Dlatego też, wnioskując po wynikach trzeba zrobić więcej niż w miarę regularnie pisać. Pisanie działa i pomaga biorąc pod uwagę, iż w listopadzie powstał tylko jeden wpis, który zobaczyło 30 osób, a w grudniu tylko dwa ze 110 odsłonami. Nic nie jest miarodajne, ale też trzeba wiedzieć, co się chce  oraz jak to działa, ponieważ internet jest metaforą dżungli, gdzie wiele się może zdarzyć. Tak więc, ja jako członek samotnej wyprawy powinnam znać kierunek, ale czy tak jest?

Stąd też wniosek, iż w najbliższym czasie pomimo wielu obaw będę zakładała Fan Page do tego bloga na Facebooku, aby wszystko nie krążyło wokół mojego prywatnego konta oraz wyruszę na podbój Twittera, chociaż nie zamierzałam tego robić w najbliższym czasie, jednakże zmieniły się okoliczności i moje zamierzenia wobec tego bloga. Jedno jest pewne, chcę więcej. Jak mawia mój wujek dobra rada i geniusz muzyczny: Pozycjonuj, a będzie Ci dane.

Skomentuj

