8 pytań do Saka Noela


Sak NoelŚwiat usłyszał o Tobie w 2011 roku. Co działo się zanim ‘Loca People’ uczyniła Cię sławnym?

Zanim stałem się rozpoznawalny byłem znany w Barcelonie I Hiszpanii. Założyłem własną firmę, z człowiekiem, który jest obecnie moim współmenadżerem. Myślę,że byliśmy dobrzy. “Loca People” umieściło mnie na mapie poza Barceloną.

Czy oczekiwałeś takiego sukcesu ‘Loca People’? (ponad 30 000 000 odsłon na YT)

Oczywiście, że nie. Oczekiwałem jedynie pewnego lokalnego sukcesu, ponieważ piosenka miała wcześniej dobre recenzje zanim ją wydałem. To było zaskoczenie. To coś, czego nie da się kontrolować, to rodzaj (dobrego) przypadku. Każdy mówiący Tobie,że coś będzie hitem kłamie. Prawdą jest,że nikt tego nie wiem. Zgaduję, że to magia.

Mam informację o Twoim pierwszym studyjnym albumie ‘Crazy Society’. Co możesz nam powiedzieć o tym projekcie?

Więc, ‘Crazy Society Trilogy’ nie jest nazwą mojego pierwszego albumu. To tytuł, jaki nadałem trzem utworom: ‘Loca People’, ‘Paso’ and ‘Where’, ponieważ mówią o sprawach społecznych zachodzących w Hiszpanii, ale także globalnie. Chciałbym wydać wkrótce album studyjny, gdyż aktualnie nad nim pracuję.

Powiedziałeś “Zawsze patrzę w przód w kierunku US”. Które miasto jest Twoim ulubionym? Dlaczego?

To nie dotyczy żadnego miasta szczególnie. To cały kraj, a nawet pozwolę sobie powiedzieć kontynent… północ, centrum, południe. Ludzie uwielbiają się bawić, ponieważ rozumieją muzykę elektroniczną jako coś naprawdę energetycznego. Mam wrażenie, że w Europie to już przeszłość. Myślę jednak, albo mam nadzieję,że to wróci.

Co wiesz o Polsce?

Mnóstwo. Jest to kraj w Europie, który najczęściej odwiedzam lub też jeden z najczęściej odwiedzanych. Wiecie jak się bawić I charakteryzujecie się tymi cechami, o których wspomniałem wcześniej, czym jest rozumienie muzyki elektronicznej jako coś więcej niż tylko nagranie. Kocham Polskę.

Co się zaskoczyło, kiedy przybyłeś tu po raz pierwszy?

Ciepło ludzi, sposób w jaki zostałem potraktowany. To było niesamowite. Uwielbiacie komunikować się z ludźmi i uśmiechacie się przez większość czasu a to jest cenne. Dla mnie Polska jest jednym z najlepszych krajów w Europie do performowania i zamierzam przybywać tu ponieważ się zakochałem.

Jaka jest różnica pomiędzy clubami w Polsce a innymi krajami?

Oni tworzą imprezę. To coś, o czym inne kraje zapomniały. Oni wszyscy mają dobre zaplecze techniczne a ludzie po prostu dobrze się bawią.

Jaka jest Twoja rada dla osób zaczynających swoją przygodę jako DJ-e?

Mieć na myśli słowo: praca, a  uszczegóławiając: pracować 24/7. To nie jest praca biurowa. Jeżeli chcesz być DJ-em musisz nim być od momentu przebudzenia do zaśnięcia, a powiem,że nie będziesz dużo spał.

Tłumaczenie własne.

Wywiad powstał przy współpracy z portalem „Muzyczna Września”.

http://instagram.com/saknoelbarcelona#

Jeżeli masz zastrzeżenia odnośnie tłumaczenia, proszę o wiadomość marteczka187@wp.pl

Skomentuj

